Jak mogę zamawiać więcej niż jedną paczkę na raz?

Narzędzie do importowania danychw portalu DHL24 po zalogowaniu  znajduje się w zakładce Więcej ⇒  Import

Opcja ta aktywowana jest przez dział wsparcia technicznego DHL eCommerce Poland.
W przypadku braku tej zakładki prosimy o skorzystanie z powyższego formularzaw temacie wpisując aktywacja funkcjonalności -  import plików, podając swój login e-mail.

1. Ustawienia importu (pliki xls)

1.1 Po wejściu w zakładkę IMPORT, w pierwszej kolejności konfigurujemy ustawienia szablonu. Kierujemy się do odnośnika USTAWIENIA ⇒ DODAJ SZABLON

1.2 Określamy nazwę nowego szablonu, oraz jego typ - plik XLS.

Nowy szablon posiada po pierwszym uruchomieniu listę niezdefiniowanych pól. Zasady ich definicji zostaną przedstawione w rozdziale drugim.

W osobnym załączniku został przygotowany plik xls zawierający spis wszystkich, już ponumerowanych i opisanych pól z tej listy (link), będzie to tzw „plik wsadowy”.

W pliku wsadowym są podawane wszystkie dane które chcemy zaimportować do DHL24 - takie jak np. dane adresowe, liczba paczek, usługi dodatkowe i inne.
Oczywiście można używać także własnego przygotowanego pliku, pamiętając o zachowaniu zgodności z numerami kolumn szablonu.

2. Definiowanie pól szablonu

2.1 Szablon można podzielić na dwie podstawowe sekcje – lewą i prawą.
Przy każdym z wierszy szablonu, po  lewej stronie znajduje się pole z którego aplikacja pobierze dane i w którym można wpisać Numer kolumny z „pliku wsadowego”: np. Nazwa odbiorcy - to kolumna 13 w „pliku wsadowym”, Kod pocztowy odbiorcy - to kolumna 18, itd

Wartości przekazywane z pliku wsadowego w kolumnach, są zazwyczaj są tymi zmieninnymi które odróżniają każdą przesyłkę (np. adres doręczenia dostawy).

2.2 Definiowanie wierszy można również dokonać przez zaznaczenie opcji CZY WARTOŚĆ STAŁA oraz wpisaniu tej wartości w odpowiednim wierszu w polu po prawej stronie. Wartość stała będzie identyczna dla każdej przesyłki (np. dane nadawcy, waga, ilość czy np. data odbioru).

Oczywiście można definiować pola stosując obie te metody jednocześnie w zależności od charakteru danych, które są importowane.

2.3 Po zakończeniu wpisywania informacji w szablonie klikamy na przycisk ZAPISZ na dole strony.

W przypadku pól, które nie zostały zdefiniowane a są wymagane i koniecznie należy je wypełnić, aplikacja wyświetli komunikat REKORD WYMAGANY, oraz dodatkowo pola zostaną podświetlone na czerwono.

2.4 Utworzony i zapisany szablon zostanie wyświetlony na liście w opcji USTAWIENIA.

Można stworzyć i zapisać kilka szablonów w różnych konfiguracjach.

Zmian w szablonie można dokonać klikając w ikonę lupy (wyświetlą się ponownie wszystkie pola szablonu, które można zmienić). Szablon można usunąć po naciśnięciu ikony kosza. Nie ma też limitu na ilość szablonów zapisanych w aplikacji.

3. Import danych

Po przygotowaniu szablonu przechodzimy do dodania pliku.
W zakładce IMPORT DANYCH klikamy na opcje IMPORT PLIKÓW.

Wskazujemy następujące parametry jak:

- TYP DANYCH: plik excel,

- nazwę SZABLONU wg którego dane mają zostać zaimportowane,

- PLIK wsadowy, zapisany na swoim dysku, klikając w PRZEGLĄDAJ.

- opcjonalnie można zaznaczyć PLIK ZAWIERA NAGŁÓWEK

-opcja POTWIERDZAM POPRAWNOŚĆ I RZETELNOŚĆ DANYCH IMPORTOWANYCH DO DHL24 jest obowiązkowa.

Na koniec zatwierdzamy klikając w IMPORTUJ.

4. Historia importu

W opcji HISTORIA IMPORTU „plik wsadowy” zostaje zweryfikowany pod kątem poprawności głównych danych i struktury pliku.  Kolumna STATUS informuje użytkownika o ewentualnie problemie w przypadku wystąpienia błędu. Przycisk WYŚWIETL pokazuje szczegóły błędów do  ewentualnej korekty.

Poprawnie zaimportowany plik wsadowy posiada status ZAKOŃCZONY.

5. Tymczasowa tabela wysyłek – Dane oczekujące

5.1 Wszystkie dane poprawnie pobrane z „pliku wsadowego” zostają wyświetlone w opcji DANE OCZEKUJACE (max. to 250 rekordów na jednej stronie).

Zalecane jest sprawdzenie danych (pod kątem brakujących lub niepoprawnych danych no kod pocztowy, brak nazwy ulicy lub podobne) przez zaznaczenie rekordów a następnie kliknięcie SPRAWDŹ DANE (weryfikacja odbywa się kolejno rekord po rekordzie z góry na dół listy).

5.2 Dane wymagające korekty lub uzupełnienia zostaną podświetlone na czerwono. Są to pola możliwe do edycji bezpośrednio w tabeli. Dolny suwak umożliwia przegląd wszystkich kolumn dla poszczególnych rekordów. Okienko POKAŻ TYLKO BŁĘDNE REKORDY filtruje z listy tylko rekordy z polami wymagającymi korekty.

Po wskazaniu błędnego pola, system wyświetli okienko z informacją o możliwej przyczynie, np.: za krótka ilość znaków dla pola TELEFON

5.3 Po ewentualnej korekcie, zaznaczając ponownie wszystkie lub wskazane rekordy można wybrać opcję UTWÓRZ ZAZNACZONE PRZESYŁKI

Jeśli zaznaczone przesyłki zostaną zaimportowane otrzymamy stosowny komunikat o utworzeniu konkretnej ilości przesyłek X / X przesyłek

Brak korekty może spowodować komunikat odwrotny: o braku utworzonych przesyłek na skutek błędu.

Wybierając opcje POZOSTAŃ NA STRONIE, można dokończyć sprawdzanie lub korektę przesyłek.

Wybranie opcji PRZEJDŹ DO MOICH PRZESYŁEK przekieruje nas bezpośrednio do miejsca z którego można wydrukować etykiety.

5.4 zakładka Moje Przesyłki (można przejść również przez główne menu strony) zawiera listę tworzonych przesyłek. Ostatnio utworzone przesyłki znajdują się na jej górze.

Metoda, która pozwala na zbiorowe generowanie etykiet polega na: zaznaczeniu wybranych etykiet (okienka po lewej stronie), oraz następnie kliknięciu na dole w klawisz WYDRKUJ ETYKIETY (BLP – to etykiety na drukarki termiczne, LBLP – to format dla drukarek z papierem A4, ZBLP – to format dla drukarek termicznych posiadanych dodatkowe oprogramowanie do druku).
Użytkownik może również wyświetlić i pobrać jednocześnie do 100 rekordów na stronie i użyć filtrów. W tym skorzystać z podziału na pobrane i niepobrane przesyłki z sekcji Opcje.