Pytania - DHL24

 
 

 

DHL24 to centrum zarządzania Twoimi przesyłkami w DHL Parcel.

Sprawdź nasze tematy pomocy:

1. Jestem nowym klientem w DHL24. Jak się zarejestrować i aktywować konto oraz numer klienta?
2. Jestem już Waszym klientem. Jak dodać numer klienta do swojego konta?
3. Jak nadać przesyłkę na terenie Polski?
4. Jak utworzyć przesyłkę z nadaniem w POP?
5. Jak utworzyć przesyłkę nadawaną za granicę?
6. Jak wygenerować zlecenie lub zamówić kuriera do wygenerowanego numeru przesyłki?
7. Jak wyliczyć cenę?
8. Jak utworzyć przesyłkę jako Płatnik trzecia strona?
9.Co mogę zmienić w swoich danych?
10.Jak nadać paczkę bez umowy?
11.Jak wygenerować zbiorcze potwierdzenie nadania paczek?
12.Jak dodać odbiorcę do książki adresowej?
13.Jak zapisać przesyłkę, ale nie zamawiać kuriera (nadanie w Punkcie Obsługi Paczek)?
14.Jak włączyć / wyłączyć stałe zlecenie?
15.Ustawienie stałego Szablonu w DHL24 – jak wykonać?
16.Gdzie znajdę historię zamówień i stworzonych przesyłek?
17.Jak wygenerować szczegółowy raport wysyłek?
18.Jak składać Reklamacje / Dyspozycje?
19.Jak zamówić materiały do nadawania paczek, np. koperty, rolki etc.?
20.Cennik paletowy i cennik DHL Parcel Max czym się różnią (klient z umową)?
21.Chcę zintegrować sklep internetowy / uzyskać dostęp do WebApi. Jak to zrobić?
22.Czy do rejestracji i wysyłki przez DHL Parcel wymagana jest umowa?
23.Mam problem z kodem pocztowym. Gdzie mogę go zweryfikować?
24.Tworzę przesyłkę międzynarodową - jaki format kodu mam wybrać?
25.Jak przypomnieć / zmienić hasło?
26.Nie mogę zamówić kuriera na dziś / datę bieżącą - co zrobić?
27.Czy mogę zaimportować do panelu DHL24 swoją książkę adresową?
28.Utworzyłem przesyłkę, która nie pojawia się na potwierdzeniu nadania - co zrobić?
29.Etykieta PDF po pobraniu jest pusta / nie wyświetla danych - co zrobić?
30.Mam problem z dodaniem załącznika do reklamacji - co zrobić?
31.Zauważyłem błąd w działaniu strony DHL24 / mam problem techniczny - co zrobić?
32.Na stronie DHL24 wyświetla się dłuższy czas komunikat o przerwie technicznej - co to znaczy i co mam zrobić?
33.Chcę wykonać zwrot przez DHL do sklepu Zalando jak to zrobić?
34.Aplikacja nie pokazuje cen z umowy / mam rozbieżności w cenach - co zrobić?
35.Mam problem z wydrukiem / drukarką - jak uzyskać pomoc?
36.Nie mogę zamówić kuriera z datą bieżącą / na dziś w DHL24 - co zrobić?
37.Jak mogę zmienić dane firmowe, numer konta itp.?
38.Ustawienie na stałe preferencyjnego cennika paletowego w DHL24 - jak to zrobić?

 

 

 

 

1. Jestem nowym klientem w DHL24. Jak się zarejestrować i aktywować konto oraz numer klienta?

Aby się zarejestrować należy wejść na stronę www.dhl24.com.pl i wybrać opcję „Załóż konto”.

 

Należy wypełnić poniższe pola, gdzie należy wpisać takie dane jak:
- adres e-mail,
- ustawić hasło,
- wybrać typ konta. WAŻNE: Osoby indywidualne lub chcące nadać przesyłkę jako osoba prywatna, zaznaczają opcję „Osoba prywatna”, osoby prowadzące działalność gospodarczą "Firma",
- imię i nazwisko,
- nazwę firmy (pole wypełniamy gdy typ konta to "Firma"),
- NIP (pole wypełniamy gdy typ konta to "Firma"),
- numer telefonu.
- zaznaczamy opcję typ Konta. WAŻNE: Aby skorzystać z konta przelewowego należy mieć podpisaną i aktywną umowę z firmą DHL Parcel Polska Sp. z o.o. Numer konta, inaczej Numer SAP otrzymasz po podpisaniu umowy z DHL. 

 

 

Po wypełnieniu pól, należy nacisnąć przycisk „Dalej”. Na kolejnej stronie należy wpisać numer klienta, inaczej numer SAP. Numer klienta jest siedmiocyfrowy.
Nazwa/numer MPK pojawia się na fakturze i nie jest polem obowiązkowym.

Po wpisaniu numeru klienta, należy nacisnąć przycisk „Wyślij”.

Po zakończeniu procesu rejestracji na wskazany adres e-mail aplikacja wyśle 2 odrębne e-maile:
- Pierwszy e-mail z linkiem aktywacyjnym aktywuje konto (adres e-mail).
- Po aktywowaniu konta, na adres e-mail zostanie wysłany drugi link z prośbą o aktywację numeru klienta (numeru SAP).

WAŻNE: Link aktywujący numer klienta (numer SAP) jest wysyłany na adres e-mail podany na formularzu do zawarcia umowy z DHL. Aby aktywować numer SAP należy zalogować się do aplikacji DHL24 i go potwierdzić. Jeśli w aplikacji DHL24 nie jest założone konto, aktywacja numeru SAP się nie powiedzie.
E-maile z linkiem aktywacyjnym mogą również zostać przeniesione przez skrzynkę pocztową do wiadomości typu spam/śmieci.

 

 

2. Jestem już Waszym klientem. Jak dodać numer klienta do swojego konta?

Aby wpisać numer klienta (numer SAP) i go aktywować, należy zalogować się do aplikacji DHL24 i wybrać opcję „Moje dane” znajdującą się w prawym górnym rogu, po kliknięciu w imię i nazwisko.
Następnie należy wybrać opcję „Zmiana numeru klienta”, wpisać swój  numer konta SAP. Po naciśnięciu przycisku „Zapisz” na adres e-mail wskazany do umowy zostanie wysłany link aktywacyjny numer klienta.

 

 

WAŻNE: Link aktywujący numer klienta (numer SAP) jest wysyłany na adres e-mail podany na formularzu do zawarcia umowy z DHL. Aby aktywować numer SAP należy zalogować się do aplikacji DHL24 i go potwierdzić. Jeśli w aplikacji DHL24 nie jest założone konto, aktywacja numeru SAP się nie powiedzie.
E-maile z linkiem aktywacyjnym mogą również zostać przeniesione przez skrzynkę pocztową do wiadomości typu spam/śmieci.

 

 

3. Jak nadać przesyłkę na terenie Polski?

Aby nadać nową przesyłkę kliknij „+ Nowa paczka” w menu głównym strony startowej. Nadanie paczki bez umowy dostępne jest w panelu „więcej”.

 

Następnie pojawi się okno do wypełnienia danych:

1 - Określ czy tworzysz przesyłkę „Od nowa”, czy korzystasz z szablonu czy wybierasz „Kopiuj inną” i powielasz dane adresowe z przesyłki, którą nadałeś w przeszłości. Dotyczy to także przesyłki zwrotnej.
2 - Określ czy jesteś nadawcą czy odbiorcą  zleconej przesyłki.
3 - Określ kto płaci za przesyłkę.
4 - Wybierz datę nadania.
5 - Podaj adres doręczenia
6 - lub podaj adres odbioru przesyłki (przy konfiguracji Zleceniodawca: Odbiorca lub Osoba Trzecia).
7 - Adres możesz wybrać z książki adresowej lub wpisać.
8 - Koniecznie zaznacz czy odbiorca jest osobą prywatną, czy firmą.
9 - Jeżeli chcesz automatycznie dodać wpisany adres do książki adresowej, zaznacz „Dodaj do książki adresowej”.

 

1 - Wybierz rodzaj przesyłki, wagę, wymiary i ilość.
2 - W razie potrzeby dodaj nową paczkę klikając „+ Dodaj” lub usuń klikając „- Usuń”.
3 - Wprowadź zawartość przesyłki.
4 - Wybierz rodzaj usługi przewozowej.
5 - oraz usługi dodatkowej.
6 - Po uzupełnieniu informacji dotyczących przesyłki, DHL24 wyliczy cenę.
7 - W dolnej części formularza można zapisać szablon, usunąć wszystkie wprowadzone informacje, zamówić kuriera do wygenerowanej przesyłki, zapisać przesyłkę bez lub z wydrukiem etykiety.

 

4. Jak utworzyć przesyłkę z nadaniem w POP?

Postępujemy tak samo jak w przypadku punktu „Jak nadać przesyłkę na terenie Polski?”.
1 - Podczas tworzenia przesyłki zaznacz doręczenie do punktu DHL Parcel.
2 - Wybierz punkt DHL Parcel, do którego ma zostać doręczona przesyłka poprzez:
a) lokalizację punktu na mapie klikając „Wybierz punkt DHL Parcel” lub
b) wpisanie numeru wybranego punktu.

1 - Po zlokalizowaniu punktu na mapie kliknij „Wybieram ten”.
2 - Dane wybranego punktu pojawią się w sekcji.
3 - Przykładowy wygląd etykiety BLP z aplikacji.

 

 

 

5.  Jak utworzyć przesyłkę nadawaną za granicę?

Aby utworzyć przesyłkę zagraniczną, należy posiadać konto w aplikacji DHL24 powiązane z aktywnym i potwierdzonym numerem klienta (SAP).
1 - Zaloguj się do aplikacji, wybierz „+ Nowa paczka”.
2 - W danych odbiorcy wybierz kraj oraz uzupełnij dane adresowe. Jeśli chcesz, aby paczka była doręczona do ServicePoint lub Locker (gdy jest dostępny), zaznacz odpowiednie pole i wybierze punkt na mapie.

Jeśli mimo przypisanego do konta w aplikacji DHL24 numeru klienta (SAP), na liście rozwijanej nad danymi odbiorcy nie ma innych państw niż Polska, prosimy o wysłanie informacji do opiekuna handlowego. Wykona on zgłoszenie do helpdesku o weryfikację przyczyny/uruchomienie na danym koncie możliwości generowania przesyłek zagranicznych.

 

 

6. Jak wygenerować zlecenie lub zamówić kuriera do wygenerowanego numeru przesyłki?

Zlecenie odbioru można wygenerować na etapie wypełniania formularza dodawania przesyłki, wybierając przycisk „zamów kuriera”.
Alternatywnie zlecenie do utworzonych już przesyłek można wygenerować poprzez menu Moje przesyłki.
Aby uruchomić widok zapisanych przesyłek kliknij na „Moje paczki” w menu głównym, należy oznaczyć wybrane przesyłki i kliknąć w  przycisk „Zamów kuriera".


 

 

7. Jak wyliczyć cenę?

Cena transportu i części usług dodatkowych widoczna jest na etapie rejestrowania przesyłki w lewym dolnym rogu formularza dodawania przesyłki.
Cena pojawia się po uzupełnieniu kodów pocztowych nadawcy i odbiorcy oraz pól charakteryzujących wagę, wymiary i ilość paczek.
Dodatkowo w lewym dolnym rogu znajduje się kalkulator ceny.
Jeśli konto jest powiązane z potwierdzonym numerem klienta (SAP) to ceny widoczne w nim są zgodne ze stawkami zawartymi w umowie.

 

 

8. Jak utworzyć przesyłkę jako Płatnik trzecia strona?

Płatnik trzecia strona - obsługa przesyłki płatnej przez Zleceniodawcę, który nie jest Nadawcą ani Odbiorcą.

Powyższa opcja dedykowana jest do tworzenia przesyłek, których jesteś płatnikiem lecz adres przypisany do danego konta na DHL 24 nie jest miejscem podjęcia ani doręczenia przesyłki.
Opcja ta jest dostępna na kontach powiązanych z numerem klienta (SAP), dla których wypełniony został wniosek udostępnienia tej formy rejestracji przesyłki. Wniosek dostępny z poziomu zalogowanego użytkownika DHL24 w menu: moje wnioski – zgłoś wniosek – kategoria „płatnik trzecia strona”. Ewentualnie możesz przesłać do naszego działu baz danych DBDK_PARCEL@DHL.COM  formularz "Oświadczenie 3ciej strony w DHL24", możliwy do pobrania tutaj.
Aby utworzyć przesyłkę jako trzecia strona należy w sekcji "Nowa Przesyłka" (formularza dodawania przesyłki) wybrać opcję "Zleca: Trzecia strona". Pojawi się wówczas możliwość wypełnienia danych adresowych nadawcy i odbiorcy.

 

 

9. Co mogę zmienić w swoich danych?

Konto bez przypisanego numeru klienta (SAP) może mieć zmieniane wszystkie dane. W przypadku konta powiązanego z takim numerem, można zmienić  jedynie imię i nazwisko, numery telefonu oraz pole domyślnego MPK (miejsce powstawania kosztów) - numeru wykorzystywanego w niektórych firmach w procesie rozliczania paczek.
Celem zmiany/aktualizacji pozostałych danych należy skontaktować się z opiekunem handlowym. Jeśli opiekun potwierdził już zmianę danych dla określonego numeru klienta (SAP) poprzez dział baz danych, dodatkowo powinien również zarejstrować zgłoszenie do helpdesku DHL eCom na aktualizację danych w aplikacji.

 

 

10. Jak nadać paczkę bez umowy?

Wygenerowania numeru przesyłki jak i zlecenia (zamówienia kuriera), można dokonać nie mając podpisanej umowy z DHL Parcel. W tym celu możesz zarejestrować konto na stronie dhl24.com.pl (pyt. 1), a następnie wybrać opcję nadaj paczkę bez umowy.
Z opcji nadaj paczkę bez umowy można skorzystać bez logowania się (rejestracji konta).
Jeśli parametry przesyłki przekraczają ofertę dostępną pod panelem nadaj paczkę bez umowy to rejestracji przesyłki należy dokonać z poziomu zalogowanego użytkownika, poprzez formularz dostępny w menu "przesyłki" - "nowa przesyłka krajowa".

 

 

11. Jak wygenerować zbiorcze potwierdzenie nadania paczek?

Z menu należy wybrać zakładkę Przesyłki > Potwierdzenie nadania.
Kolejno wskazujemy DATĘ i typ wydruku WSZYSTKIE i klikamy przycisk SZUKAJ. Gdy pojawi się lista przesyłek, wciśnij przycisk GENERUJ i wydrukuj gotowy plik PDF.
Jeśli chcesz rozdzielić przesyłki w zestawieniu zbiorczym wg. ich rodzaju, to przy typie wydruku wybierz:
- TYLKO EX – zaznacza przesyłki do 31,5 kg;
- TYLKO DR – zaznacza przesyłki od 31,5 kg do 1000 kg;
- TYLKO MIEDZYNARODOWE – zaznacza przesyłki zagraniczne;
- TYLKO POP - zaznacza przesyłki, które zostaną doręczone do punktów partnerskich DHL Parcel.

Aby wyniki pojawiły się na zbiorczym zestawieniu przesyłek PNP, należy pobrać i /lub wydrukować wszystkie etykiety z bieżącego dnia.
Pamiętaj, że data zbiorczego zestawienia musi być taka sama jak etykiet, dla których jest generowane.

 

 

12. Jak dodać odbiorcę do książki adresowej?

Dodanie odbiorcy do książki adresowej odbywa się na kilka sposobów.
Dane adresowe można wprowadzić korzystając z zakładki  Przesyłki > Książka Adresowa, używając przycisku Dodaj nowy adres.
Dodatkowo podczas tworzenia wysyłki można użyć i zaznaczyć checkbox (widoczny pod adresem e-mail odbiorcy) Dodaj do książki adresowej.
Zostanie on dodany do bazy dopiero po zatwierdzeniu przesyłki.
Pole to można zdefiniować na stałe używając przycisku Szablony.

 

 

13. Jak zapisać przesyłkę, ale nie zamawiać kuriera (nadanie w Punkcie Obsługi Paczek)?

Podczas tworzenia nowej przesyłki i uzupełnieniu wszystkich niezbędnych danych wybierz przycisk Zapisz i wydrukuj później – co spowoduje, że przesyłka trafi do zakładki Moje Przesyłki.  Będąc w niej, możesz pobrać stworzoną etykietę PDF z zakładki Opcje czy np. wysyłać ją E-mailem.
Przycisk Drukuj i zapisz natomiast wygeneruje bezzwłocznie etykietę i pozwoli na jej szybki wydruk.
Możesz nakleić ją na paczkę i nadać w najbliższym punkcie POP bądź POK DHL Parcel.

 

 

14. Jak włączyć / wyłączyć stałe zlecenie?

Jeśli opiekunowi handlowemu DHL Parcel zgłoszono deklarację stałego odbioru przesyłek, aplikacja pozwoli na podpięcie takowej funkcji pod portal DHL24.
Po włączeniu opcji system zaczyna pomijać restrykcje czasowe / blokady i pozwala na tworzenie przesyłek mimo blokad.
Stałe zlecenie można włączyć klikając w zakładkę Narzędzia > Ustawienia stałego zbioru wybierając Deklaruję podpisaną umowę o stały zbiór i wciskając Zapisz.
Wyłączenie tej opcji pozwoli na tworzenie zamówień zgodnie ze standardowymi ramami czasowymi (np. na kolejne dni). Po każdej zmianie należy przelogować się w aplikacji DHL24.

 

 

15. Ustawienie stałego Szablonu w DHL24 – jak wykonać?

Aby ustawić na stałe parametry przesyłki, które aplikacja zawsze zaciągnie automatycznie wykonaj poniższe czynności.
Otwórz okno tworzenia nowej przesyłki. W pierwszej kolejności wpisz obowiązkowe dane np. wagę, wymiary, zawartość, dodatkowe checkboxy,  adres etc.
Następnie wciśnij przycisk Szablony > Dodaj/Nadpisz Szablon i przydziel mu nazwę.
Aby nie wybierać go z menu możesz ustawić go jako domyślny, wchodząc w przycisk Szablony > Zarządzanie Szablonami.
Aplikacja nie ma limitu na własne szablony i pozwala zdefiniować każde dostępne pole na stałe.
Wybór szablonu Allegro na stałe zdefiniuje  parametry pod zbiorczy wydruk przesyłek importowanych z transakcji serwisu Allegro.

 

 

 

 

16. Gdzie znajdę historię zamówień i stworzonych przesyłek?

Wszystkie wysyłki trafiają do zakładki  Przesyłki > Moje Przesyłki.
Tu znajdziesz informację czy do przesyłki zamówiono kuriera (można go również domówić np. zbiorczo zaznaczając  tzw. checkboxy i klikając Zamów Kuriera do przesyłek).
Jaki numer listu przewozowego nadał system (po kliknięciu w nr. przesyłki wyświetlą się jej szczegóły i informacje dodatkowe związane ze śledzeniem paczki).
Również z zakładki Opcje można pobrać etykietę (więcej o typach etykiet pod linkiem – www.dhl24.com.pl/blp), usunąć ją, anulować zlecenie czy pobrać skan po jej doręczeniu.
** Zakładka wyświetla 10 przesyłek na stronie i archiwizuje 1000 ostatnio stworzonych przesyłek.

 

 

17. Jak wygenerować szczegółowy raport wysyłek?

Po zalogowaniu użyj zakładki Raporty. Wybierz zakres czasowy (max. przedział to 31 dni z danego zakresu). 
Po kliknięciu w przycisk Generuj zestawienie, domyślne zestawienie pojawi  się na stronie bądź wyeksportuje do pliku CSV (w zależności od wyboru).
Własne rubryki/pola dodasz używając opcji Edytuj własne zestawienie. Po zapisaniu zmian pamiętaj aby wybrać je w Rodzaju Raportu.

 

 

18. Jak złożyć Reklamacje / Dyspozycje?

Z menu wybierz zakładkę Dyspozycje i reklamacje. Dostęp do niej nie wymaga posiadania konta w portalu. Zgłosisz w niej wszelkiego rodzaju zmiany w dostawie przesyłki, zarejestrujesz problemy lub skargi, złożysz korekty do faktur lub np. reklamację z tytułu uszkodzenia. Pamiętaj, historia zgłoszeń dostępna jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
** Jeśli nie widzisz zakładki Obsługa klienta, wyłącz na naszym portalu wtyczkę blokującą skrypty/reklamy typu ADBlock.

 

 

19. Jak zamówić materiały do nadawania paczek, np. koperty, rolki, etc.?

Materiały eksploatacyjne zamówisz tylko poprzez dedykowany formularz dostępny na stronie dhl24.com.pl
W menu głównym wybierz: więcej / Narzędzia / Materiały eksploatacyjne - Przejrzyj listę materiałów
Postępuj zgodnie z instrukcją.

https://dhl24.com.pl/narzedzia/materialyEksploatacyjne.html

 

 

20. Cennik Paletowy i cennik DHL Parcel Max - czym się różnią (klient z umową)?

Jeśli posiadasz w umowie zapis na preferencyjny Cennik Paletowy zwrócić uwagę na wycenę i poniższe zasady.
- DHL PARCEL MAX: obowiązuje na wszystkie przesyłki od 31,5 kg do 1000 kg bez względu na wymiary,
- DHL PARCEL MAX - cennik paletowy: obowiązuje tylko na przesyłki o podstawie palety tzw. Euro czyli 120x80 cm.

 

 

21. Chcę zintegrować sklep internetowy / uzyskać dostęp do WebApi - jak to zrobić?

Jeśli posiadasz własny moduł sprzedażowo-wysyłkowy możesz zintegrować swoje zamówienia z panelem DHL24.
Wszystkie materiały oraz dostęp uzyskasz pod adresem : http://narzedzia.dhl.pl/pl/serwis/integracje

 

 

22. Czy do rejestracji i wysyłki przez DHL Parcel wymagana jest umowa?

Nie. Wystarczy zarejestrować się jako firma lub osoba prywatna z opcją płatności Gotówka. Spowoduje to uruchomienie płatności online, bądź realizacji gotówkowej u kuriera.
Możliwe jest też wystawienie faktury w aplikacji DHL24, bądź przez kuriera DHL Parcel.
Dla użytkowników nie chcących się rejestrować, utworzono również dostęp do Promocyjnych Pakietów Gotówkowych dostępnych bez logowania pod adresem: https://dhl24.com.pl/pakiety/

 

 

23. Mam problem z kodem pocztowym. Gdzie mogę go zweryfikować?

Jeśli aplikacja informuje o nieprawidłowym kodzie pocztowym lub kodzie technicznym Poczty Polskiej, skorzystaj z wyszukiwarki kodów pocztowych.
Wpisz miasto i ulicę pod adresem: https://kody.poczta-polska.pl/

 

 

24. Tworzę przesyłkę międzynarodową - jaki format kodu mam wybrać?

Poniżej znajduje się tabela kodów dla doręczeń do krajów dostępnych w portalu DHL24, gdzie N – to liczba, A – litera. Np.  NNNNAA = 9090WB
Należy stosować poniższe formaty zwracając uwagę na liczbę znaków, braki spacji, myślników etc

 

 

25. Jak przypomnieć / zmienić hasło?

Z górnego paska wybierz opcje  Zaloguj > Przypomnij hasło i wpisz swój login E-mail.
Na adres e-mail otrzymasz link do zmiany hasła. 
Możesz zmienić je również będąc zalogowanym, klikając w zakładkę Moje Dane > Zmiana hasła. Hasło powinno być zmieniane co 90 dni, składać się z min. 8 znaków, jednej dużej litery, cyfry lub znaku specjalnego.
** Pamiętaj (jeśli jesteś użytkownikiem jednej z dedykowanych stron Głównego Użytkownika), aby logować się zawsze przez swoją dedykowaną domenę a nie zwykły adres: www.dhl24.com.pl.

 

 

26. Nie mogę zamówić kuriera na dziś / datę bieżącą - co zrobić?

Powodem może być blokada na odbiory paczek w danym rejonie kurierskim spowodowana np. utrudnieniami na trasie, lub przekroczenie godziny granicznej na odbiory zleceń.
System DHL24 podpowiada wtedy najbliższą możliwą datę realizacji.
Więcej informacji w takim wypadku otrzymasz w biurze obsługi klienta DHL Parcel.

 

 

27. Czy mogę zaimportować do panelu DHL24 swoją książkę adresową?

Tak. Przygotuj plik z adresami i skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym, który zarejestruje zgłoszenie do helpdesku DHL na import danych na konto w portalu.
Pamiętaj, że książki adresowej aktualnie nie można wyeksportować ze strony DHL24.

 

 

28. Utworzyłem przesyłkę, która nie pojawia się na potwierdzeniu nadania - co zrobić?

Aby przesyłka pojawiła się na zestawieniu zbiorczym PNP etykieta z plikiem PDF musi zostać pobrana i/lub wydrukowana. Równie ważnym faktem jest, aby data zestawienia pokrywała się z fizyczną datą nadania przesyłki.

 

 

29. Etykieta PDF po pobraniu jest pusta / nie wyświetla danych - co zrobić?

Problemem może być nieaktualna wtyczka, bądź program odczytujący pliki PDF.
Wykonaj następujące kroki:
- jeśli korzystasz z Google Chrome w przeglądarce (w nowej karcie) w pasku adresowym wpisać „chrome:plugins”, odnaleźć wiersz „Chrome PDF Viewer” i wyłączyć tę wtyczkę. Wyłącz/włącz przeglądarkę.
- zainstaluj inny program do odczytu plików PDF lub pobierz aktualizację z oficjalnej strony producenta dostępnej na: https://get.adobe.com/pl/reader/.

 

 

30. Mam problem z dodaniem załącznika do reklamacji - co zrobić?

Jeśli plik nie przekracza 1,5 MB i ma domyślne rozszerzenie JPG, PNG, GIF lub PDF a mimo to system informuje, iż jest to niepoprawny plik spróbuj :
- zapisać ponownie plik w dowolnym edytorze grafiki np. Paint,
- zmniejszyć / przyciąć plik i zapisać ponownie go jako inny typ format grafiki.

 

 

31. Zauważyłem błąd w działaniu strony DHL24 / problem techniczny - co zrobić?

Tego typu przypadki zgłosisz w następujący sposób:
Z głównego menu wybierz zakładkę Kontakt > Problem z aplikacją DHL24

 

 

32. Na stronie DHL24 wyświetla się dłuższy czas komunikat o przerwie technicznej - co to znaczy i co mam zrobić?

Przerwy techniczne trwają zazwyczaj kilkanaście minut,  we wczesnych godzinach rannych. Jeśli komunikat wyświetla się niepokojąco długo, użyj kilkukrotnie klawisza F5 bądź kombinacji CTRL+F5.
W ostateczności wyczyść pliki Cookies tzw. ciasteczka w swojej przeglądarce internetowej.

 

 

33. Chcę wykonać zwrot przez DHL do sklepu Zalando - jak to zrobić?

Jeśli otrzymałeś/aś już etykietę DHL, naklej ją na przesyłkę i wybierz jedną z nowych opcji zwrotu:
- Nadaj przesyłkę w Punkcie DHL POP. Sprawdź stronę https://parcelshop.dhl.pl/mapa?type=fm, znajdź najbliższy punkt w Twoim sąsiedztwie.
Ewentualnie:
- Umów kuriera DHL po odbiór paczki bezpośrednio na stronie DHL https://dhl24.com.pl/zwroty/.
W portalu wykonaj następujące czynności:
a. Wprowadź w wymagane pole 11-cyfrowy numer przesyłki z Twojej etykiety zwrotnej DHL i kliknij ‘Zwróć paczkę’ (patrz przykład poniżej)

b. Wybierz opcję “Nadaj u kuriera”
c. Sprawdź poprawność swoich danych adresowych i dokonaj ewentualnej korekty. Kliknij również “Zmień”, aby wprowadzić swój adres e-mailowy oraz numer telefonu
d. Wskaż datę oraz czas przyjazdu kuriera i kliknij “Zwróć paczkę”

Po umówieniu zlecenia odbioru przesyłki przez kuriera otrzymasz na podany adres wiadomość e-mailową (o ile nie popełniono tzw. literówki, bądź aplikacja pocztowa nie skierowała jej do folderu Spam). Jest to potwierdzenie, że termin odbioru został poprawnie zlecony.
W przypadku problemów z zamówieniem kuriera możesz skontaktować się Biurem Obsługi Klienta DHL Parcel.

Potrzebujesz etykiety DHL?
W każdej chwili możesz wygenerować nową etykietę do zwrotu przez firmę kurierską DHL Polska na koncie użytkownika, na stronie Zalando w zakładce “Moje zwroty”. Kliknij w ‘Wygeneruj etykietę zwrotną’, pobierz plik PDF, a następnie go wydrukuj.
W przypadku problemów na stronie Zalando – kontaktuj się ze sklepem lub zajrzyj na https://www.zalando.pl/faq/Zwrot-i-reklamacja/.

*** Uwaga: Zwrócenie przesyłki w punkcie odbioru DHL POP lub przez kuriera DHL z etykietą firmy FedEx nie jest możliwe. ***

 

 

34. Aplikacja nie pokazuje cen z umowy / mam rozbieżności w cenach - co zrobić?

Upewnij się, że konto w DHL24 jest w pełni aktywowane (brak dłuższego komunikatu po zalogowaniu).
Zweryfikuj czy wymiary nie są za wysokie. Aplikacja sprawdza gabaryty, stosując przelicznik wagi wolumetrycznej (objętościowej) i kwalifikuje przesyłki do wyższych kategorii.
Dodatkowo ceny standardowe mogą być wymuszone przez zaległości finansowe lub zmiany w umowie (np. wchodzące zmiany z końcem jakiegoś miesiąca). W takiej sytuacji skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym z DHL Parcel.
Ostatnią opcją jest całkowita blokada wyświetlania cen. Włączana na wyraźne żądanie np. osoby decyzyjnej w Twojej firmie lub opiekuna handlowego z DHL, dzięki której użytkownik nie widzi cen.

 

 

35. Mam problem z wydrukiem / drukarką - jak uzyskać pomoc?

- Jeśli korzystasz ze zwykłej drukarki z papierem A4, wybieraj zawsze etykietę o nazwie: Drukuj etykietę LBLP (A4) PDF.
Drukując etykietę z pliku PDF pamiętaj, aby po otworzeniu pliku i kliknięciu ikony drukowania wybrać w ustawieniu rozmiaru bądź domyślnej skali „Faktyczny Rozmiar” oraz „Orientację Automatyczną w Pionie/Poziomie”. Nie należy wybierać opcji ”Dopasuj”.

 

 

36. Nie mogę zamówić kuriera z datą bieżącą / na dziś w DHL24 - co zrobić?

System podpowiada najbliższą możliwą datę realizacji w zależności od bieżącej sytuacji na trasach kurierskich w danym rejonie. Nie jest to błąd aplikacji.
W takim wypadku należy skorzystać z nadania osobistego w Punkcie DHL POP lub skontaktować się biurem obsługi klienta DHL Parcel.

 

 

37. Jak mogę zmienić dane firmowe, numer konta itp.?

Aby dokonać zmian wystarczy skorzystać z zakładki Moje Wnioski w portalu DHL24 jako zalogowany użytkownik.
Po wybraniu przycisku Zgłoś Wniosek system pozwoli na wybranie wymaganych kategorii i złożenie odpowiedniej dyspozycji.

 

 

38. Ustawienie na stałe preferencyjnego cennika paletowego w DHL24 - jak to zrobić?

Jeśli masz umowę na preferencyjny cennik „DHL Parcel Max – Cennik paletowy” zalecamy ustawienie stałego szablonu aby uniknąć różnic w cenach transportu.
W pustym formularzu nowej przesyłki wystarczy wpisać przykładową wagę i wymiary podstawy palety euro (120x80 cm), oraz zaznaczyć wymaganą opcję w Rodzaju usługi przewozowej (jak na poniższym przykładowym zrzucie ekranu).
Następnie klikamy przycisk Zapisz jako szablon.
Po przypisaniu mu nazwy i zapisaniu, można ustawić go ewentualnie jako domyślnie wyświetlany przy każdej nowej przesyłce.

 

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Zostaw nam wiadomość, a odpowiemy niezwłocznie po jej przeczytaniu.

 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem