Błędy API w integracjach z DHL eCommerce
Przyczyna:
Został użyty błędny numer klienta SAP (niepowiązany z kontem DHL24, do którego są wygenerowane klucze API) lub nieaktywna płatność przelewem
Rozwiązanie:
Należy zweryfikować, czy wprowadzony w integracji numer klienta SAP jest powiązany z kontem DHL24, do którego zostały wygenerowane klucze API lub skontaktować się z Działem Obsługi Klienta/Przedstawicielem Handlowym DHL i sprawdzić, czy dany numer klienta SAP nie ma zablokowanej formy płatności przelewem
Został użyty błędny numer klienta SAP (niepowiązany z kontem DHL24, do którego są wygenerowane klucze API) lub nieaktywna płatność przelewem
Rozwiązanie:
Należy zweryfikować, czy wprowadzony w integracji numer klienta SAP jest powiązany z kontem DHL24, do którego zostały wygenerowane klucze API lub skontaktować się z Działem Obsługi Klienta/Przedstawicielem Handlowym DHL i sprawdzić, czy dany numer klienta SAP nie ma zablokowanej formy płatności przelewem
Przyczyna:
W requeście podano SAP, który nie jest przypisany do konta w DHL24
Rozwiązanie:
Należy zweryfikować jaki SAP został podany w integracji klient, a jaki jest na koncie w DHL24, do którego zostały utworzone klucze API
W requeście podano SAP, który nie jest przypisany do konta w DHL24
Rozwiązanie:
Należy zweryfikować jaki SAP został podany w integracji klient, a jaki jest na koncie w DHL24, do którego zostały utworzone klucze API
Przyczyna:
W collectOnDeliveryForm podano parametr CASH (gotówka)
Rozwiązanie:
Należy zmienić z CASH (gotówka) na BANK_TRANSFER (przelew)
W collectOnDeliveryForm podano parametr CASH (gotówka)
Rozwiązanie:
Należy zmienić z CASH (gotówka) na BANK_TRANSFER (przelew)
Przyczyna:
Dla przesyłki międzynarodowej EK, CP została wybrana usługa PDI jakoPDI w metodzie CreateShipment lub dla Metody CreateShipments w parametrze predeliveryInformation została ustawiona wartość true dla usługi PDI true
Rozwiązanie:
Należy zmienić z CASH (gotówka) na BANK_TRANSFER (przelew)
Dla przesyłki międzynarodowej EK, CP została wybrana usługa PDI jako
Rozwiązanie:
Należy zmienić z CASH (gotówka) na BANK_TRANSFER (przelew)
Przyczyna:
Błędny format kodu np. przekazany z myślnikiem lub kod pocztowy nie istnieje
Rozwiązanie:
Należy zweryfikować poprawność zapisu kodu pocztowego (np. czy występuje w nim myślnik) lub znaleźć aktualny kod pocztowy dla danego adresu pod adresem: https://www.poczta-polska.pl/znajdz-kod-pocztowy/
Błędny format kodu np. przekazany z myślnikiem lub kod pocztowy nie istnieje
Rozwiązanie:
Należy zweryfikować poprawność zapisu kodu pocztowego (np. czy występuje w nim myślnik) lub znaleźć aktualny kod pocztowy dla danego adresu pod adresem: https://www.poczta-polska.pl/znajdz-kod-pocztowy/
Przyczyna:
Brak zamkniętego tagu / Pominięty tag / Literówka w tagu
Rozwiązanie:
Należy dokładnie sprawdzić request, czy jest zachowana poprawna struktura metody
Brak zamkniętego tagu / Pominięty tag / Literówka w tagu
Rozwiązanie:
Należy dokładnie sprawdzić request, czy jest zachowana poprawna struktura metody
Przyczyna:
Podano kod produktu, który jest niedostępny w danym kraju
Rozwiązanie:
Należy sprawdzić, czy np. w requeście nie został podany produkt EK, dla doręczenia do Polski np. AH
Podano kod produktu, który jest niedostępny w danym kraju
Rozwiązanie:
Należy sprawdzić, czy np. w requeście nie został podany produkt EK, dla doręczenia do Polski np. AH
Przyczyna:
Podano kod produktu, który jest niedostępny w danym kraju
Rozwiązanie:
Należy podać prawidłowy kod produktu, np. AH; dla doręczenia zagranicznego np. EK, CP
Podano kod produktu, który jest niedostępny w danym kraju
Rozwiązanie:
Należy podać prawidłowy kod produktu, np. AH; dla doręczenia zagranicznego np. EK, CP
Przyczyna:
Connect international wyłączony na koncie w DHL24 lub brak dostępnej płatności przelewem na SAPie (zablokowana forma płatności przelewu na gotówkę)
Rozwiązanie:
Należy zweryfikować z Działem Obsługi Klienta/Przedstawicielem Handlowym DHL, czy dany numer klienta SAP ma płatność przelewem
Connect international wyłączony na koncie w DHL24 lub brak dostępnej płatności przelewem na SAPie (zablokowana forma płatności przelewu na gotówkę)
Rozwiązanie:
Należy zweryfikować z Działem Obsługi Klienta/Przedstawicielem Handlowym DHL, czy dany numer klienta SAP ma płatność przelewem
Przyczyna:
Próba nadania przesyłki DHL Connect Parcelstation podając dane Parcelshopu np. w przypadku nadań do Danii
Rozwiązanie:
Należy zweryfikować możliwość dostawy do Parcelshop/Parcelstation w danym kraju używając metody getNeaersServicePoints dla APIv2
Próba nadania przesyłki DHL Connect Parcelstation podając dane Parcelshopu np. w przypadku nadań do Danii
Rozwiązanie:
Należy zweryfikować możliwość dostawy do Parcelshop/Parcelstation w danym kraju używając metody getNeaersServicePoints dla APIv2
Przyczyna:
Podano w requeście kombinację płatnik odbiorca gotówką lub trzecia strona gotówką
Rozwiązanie:
Korzystając z API można używać form płatności TYLKO przelewem (BANK_TRANSFER) - należy zmienić w integracji formę płatności na przelew
Podano w requeście kombinację płatnik odbiorca gotówką lub trzecia strona gotówką
Rozwiązanie:
Korzystając z API można używać form płatności TYLKO przelewem (BANK_TRANSFER) - należy zmienić w integracji formę płatności na przelew
Przyczyna:
Ubezpieczenie mniejsze niż kwota pobrania
Rozwiązanie:
W przypadku nadania przesyłki międzynarodowej (EK) należy sprawdzić kurs EURO dla COD metodą getInternationalParams
Ubezpieczenie mniejsze niż kwota pobrania
Rozwiązanie:
W przypadku nadania przesyłki międzynarodowej (EK) należy sprawdzić kurs EURO dla COD metodą getInternationalParams
Przyczyna:
W requeście dropOffType podano REQUEST_COURIER i nie przekazano godzin realizacji zlecenia
Rozwiązanie:
Jeśli posiadają Państwo stałe zlecenie proszę skorzystać z dropOffType REGURAL_PICKUP. W różnych integracjach np. Baselinker i Avocado jeśli w konfiguracji nie zostanie zaznaczone stałe zlecenie, to do każdej paczki będzie zamawiany kurier
W requeście dropOffType podano REQUEST_COURIER i nie przekazano godzin realizacji zlecenia
Rozwiązanie:
Jeśli posiadają Państwo stałe zlecenie proszę skorzystać z dropOffType REGURAL_PICKUP. W różnych integracjach np. Baselinker i Avocado jeśli w konfiguracji nie zostanie zaznaczone stałe zlecenie, to do każdej paczki będzie zamawiany kurier
Przyczyna:
Restrykcje danego oddziału DHL nie pozwalają na utworzenie zlecenia, co przekłada się na utworzenie etykiet z parametrami jak w podanym przykładzie
Rozwiązanie:
Należy zmienić datę nadania, np. na następny dzień lub nie zamawiać kuriera jeśli jest stałe zlecenie lub kurier został już zamówiony
Restrykcje danego oddziału DHL nie pozwalają na utworzenie zlecenia, co przekłada się na utworzenie etykiet z parametrami jak w podanym przykładzie
Rozwiązanie:
Należy zmienić datę nadania, np. na następny dzień lub nie zamawiać kuriera jeśli jest stałe zlecenie lub kurier został już zamówiony
Przyczyna:
Należy zweryfikować i dodać lub edytować błędne wartości
- Brak kraju odbiorcy w sekcji receive dla paczki AH:
"receiver": {
"country": "", - Za długi mail w sekcji contactEmail - API zwróciło komunikat: "Błąd w danych adresowych nadawcy: Wartość w polu Email kontaktowy jest za długa (maksymalna liczba znaków to 60)."
Należy zweryfikować i dodać lub edytować błędne wartości
Przyczyna:
Użyte litery w parametrze blpPieceId
Rozwiązanie:
Należy wprowadzić cyfry lub pozostawić pustą wartość.
Użyte litery w parametrze blpPieceId
Rozwiązanie:
Należy wprowadzić cyfry lub pozostawić pustą wartość.
Przyczyna:
Została ustawiona w parametrze shipmentDate data wsteczna, która nie pozwoli na utworzenie przesyłki – przykład:2025-02-26
Rozwiązanie:
Należy zmienić datę, np. na bieżący dzień
Została ustawiona w parametrze shipmentDate data wsteczna, która nie pozwoli na utworzenie przesyłki – przykład:
Rozwiązanie:
Należy zmienić datę, np. na bieżący dzień
Odwiedź również :