Błędy API w integracjach z DHL eCommerce

Przyczyna:
Został użyty błędny numer klienta SAP (niepowiązany z kontem DHL24, do którego są wygenerowane klucze API) lub nieaktywna płatność przelewem

Rozwiązanie:
Należy zweryfikować, czy wprowadzony w integracji numer klienta SAP jest powiązany z kontem DHL24, do którego zostały wygenerowane klucze API lub skontaktować się z Działem Obsługi Klienta/Przedstawicielem Handlowym DHL i sprawdzić, czy dany numer klienta SAP nie ma zablokowanej formy płatności przelewem
Przyczyna:
W requeście podano SAP, który nie jest przypisany do konta w DHL24

Rozwiązanie:
Należy zweryfikować jaki SAP został podany w integracji klient, a jaki jest na koncie w DHL24, do którego zostały utworzone klucze API
Przyczyna:
W collectOnDeliveryForm podano parametr CASH (gotówka)

Rozwiązanie:
Należy zmienić z CASH (gotówka) na BANK_TRANSFER (przelew)
Przyczyna:
Dla przesyłki międzynarodowej EK, CP została wybrana usługa PDI jako PDI w metodzie CreateShipment lub dla Metody CreateShipments w parametrze predeliveryInformation została ustawiona wartość true dla usługi PDI true

Rozwiązanie:
Należy zmienić z CASH (gotówka) na BANK_TRANSFER (przelew)
Przyczyna:
Błędny format kodu np. przekazany z myślnikiem lub kod pocztowy nie istnieje

Rozwiązanie:
Należy zweryfikować poprawność zapisu kodu pocztowego (np. czy występuje w nim myślnik) lub znaleźć aktualny kod pocztowy dla danego adresu pod adresem: https://www.poczta-polska.pl/znajdz-kod-pocztowy/
Przyczyna:
Brak zamkniętego tagu / Pominięty tag / Literówka w tagu

Rozwiązanie:
Należy dokładnie sprawdzić request, czy jest zachowana poprawna struktura metody
Przyczyna:
Podano kod produktu, który jest niedostępny w danym kraju

Rozwiązanie:
Należy sprawdzić, czy np. w requeście nie został podany produkt EK, dla doręczenia do Polski np. AH
Przyczyna:
Podano kod produktu, który jest niedostępny w danym kraju

Rozwiązanie:
Należy podać prawidłowy kod produktu, np. AH; dla doręczenia zagranicznego np. EK, CP
Przyczyna:
Connect international wyłączony na koncie w DHL24 lub brak dostępnej płatności przelewem na SAPie (zablokowana forma płatności przelewu na gotówkę)

Rozwiązanie:
Należy zweryfikować z Działem Obsługi Klienta/Przedstawicielem Handlowym DHL, czy dany numer klienta SAP ma płatność przelewem
Przyczyna:
Próba nadania przesyłki DHL Connect Parcelstation podając dane Parcelshopu np. w przypadku nadań do Danii

Rozwiązanie:
Należy zweryfikować możliwość dostawy do Parcelshop/Parcelstation w danym kraju używając metody getNeaersServicePoints dla APIv2
Przyczyna:
Podano w requeście kombinację płatnik odbiorca gotówką lub trzecia strona gotówką

Rozwiązanie:
Korzystając z API można używać form płatności TYLKO przelewem (BANK_TRANSFER) - należy zmienić w integracji formę płatności na przelew
Przyczyna:
Ubezpieczenie mniejsze niż kwota pobrania

Rozwiązanie:
W przypadku nadania przesyłki międzynarodowej (EK) należy sprawdzić kurs EURO dla COD metodą getInternationalParams
Przyczyna:
W requeście dropOffType podano REQUEST_COURIER i nie przekazano godzin realizacji zlecenia

Rozwiązanie:
Jeśli posiadają Państwo stałe zlecenie proszę skorzystać z dropOffType REGURAL_PICKUP. W różnych integracjach np. Baselinker i Avocado jeśli w konfiguracji nie zostanie zaznaczone stałe zlecenie, to do każdej paczki będzie zamawiany kurier
Przyczyna:
Restrykcje danego oddziału DHL nie pozwalają na utworzenie zlecenia, co przekłada się na utworzenie etykiet z parametrami jak w podanym przykładzie

Rozwiązanie:
Należy zmienić datę nadania, np. na następny dzień lub nie zamawiać kuriera jeśli jest stałe zlecenie lub kurier został już zamówiony
Przyczyna:
  1. Brak kraju odbiorcy w sekcji receive dla paczki AH:
    "receiver": {
    "country": "",
  2. Za długi mail w sekcji contactEmail - API zwróciło komunikat: "Błąd w danych adresowych nadawcy: Wartość w polu Email kontaktowy jest za długa (maksymalna liczba znaków to 60)."
Rozwiązanie:
Należy zweryfikować i dodać lub edytować błędne wartości
Przyczyna:
Użyte litery w parametrze blpPieceId

Rozwiązanie:
Należy wprowadzić cyfry lub pozostawić pustą wartość.
Przyczyna:
Została ustawiona w parametrze shipmentDate data wsteczna, która nie pozwoli na utworzenie przesyłki – przykład: 2025-02-26

Rozwiązanie:
Należy zmienić datę, np. na bieżący dzień

  Powrót na stronę główną


Odwiedź również :

Podpisz umowę na przesyłki z DHL eCommerce Poland  Aplikacja Mój DHL